Operatiuni on-line

1.Informații generale

SAI GLOBINVEST S.A. pune la dispoziția investitorilor săi platforma de tranzacționare prin internet a fondurilor administrate disponibilă la adresa www.globinvest.ro

Prin platforma noastră tranzacționezi on-line (depui și retragi bani în/din fondurile administrate), urmarești evoluția fondurilor, primești notificări personalizate, platești în siguranță și ai acces la tot istoricul tău, printr-un sistem simplu și modern. Utilizarea sistemului de distribuție a fondurilor prin internet nu presupune costuri suplimentare pentru investitori.

2.Procedura de inregistrare a unui utilizator nou

Utilizatorul va accesa platforma disponibila la adresa www.globinvest.ro

Din meniu sau pagina principală va selecta butonul Crează cont, utilizatorul va lansa procedura de inregistrare în sistem și va furniza informațiile solicitate:

        a) email și

        b) parolă

În această fază utilizatorul se află în contul virtual. Prin selecția butonului Treci la un portofoliu real utilizatorul va lansa procedura de trecere la un cont real care presupune următorii pasi:

Pasul 1 e cel în care utilizatorul este informat despre facilitățile oferite de platformă.

Pasul 2 în această etapă se selectează forma legală:

a) Persoană fizică, sau

b) Persoană juridică

Pasul 3 în această etapă se verifică adresa de email furnizată, utilizatorul va primi un mesaj la adresa de email furnizată (în vederea verificării acesteia) și va urma instrucțiunile prezentate în acest pas, acesta folosind codul de verificare transmis pe email.

Pasul 4 e cel în care utilizatorul alege modalitatea de semnare pentru inițierea relației de afaceri la distanță. Prin acest pas utilizatorul va alege modalitatea de semnare pentru inițierea relației de afaceri la distanță:

a) Semnatură digitală (presupune să dispuneți de un certificat electronic emis de o autoritate de certificare);

b) Recunoaștere la distanță (se urmează pașii solicitați recomandarea să aveți la dispoziție buletinul și un dispozitiv care să permită fotografierea căt mai clară a dumneavoastră);

c) Semnatura olografă (presupune transmiterea documentelor prin curier).

Pasul 5 presupune înregistrarea datelor detaliate ale utilizatorului:

Date personale: Nume, Prenume, Data nașterii, Cod numeric personal (CNP), Act de identitate cu Seria, Număr, Data expirării, Cetățenia și Țara de origine.

Pasul 6 presupune completarea altor date personale, respectiv:

Adresă: Strada, Număr, Bloc, Scara, Etaj, Apartament, Cod postal, Localitate, Județ/Sector, Țara și se bifează faptul că aceasta este domiciliu stabil sau resedința, Naționalitatea, Pseudonimul, Telefon, Țara de rezidentă fiscală (în cazul în care țara de rezidență fiscală este diferită de România se încarcă formularul privind rezidența fiscală), Loc naștere și IBAN cont bancar în RON.

Pasul 7 se completează date suplimentare contract, respectiv:

Situația Profesională: Profesia, Ocupația, Numele angajatorului/ natura activității, Persoana expusă public, Funcția publică deținută;

Scopul și natura operațiunilor: Scopul operațiunilor, beneficiarul real.

Pasul 8 este o secțiune pentruîncărcarea documentelor necesare deschiderii contului pe platforma, respectiv:

a) documentul de identificare al utilizatorului (carte de identitate sau pașaport aflate în perioada de valabilitate);

b) un extras de cont bancar furnizat pentru contul în Lei (obligatoriu).

Pasul 9  este o secțiune în care se vizualizează documentele încărcate și se poate descarcă contractul la distanță pentru a fi studiat.

Notă 1: în cazul semnării contractului prin semnătură digitală, utilizatorul are în plus secțiunea încărcare contract semnat de unde se va putea descarcă/încărca contractul semnat digital.

Pasul 10 în această secțiune utilizatorul își alege parolele de logare și operațiuni.

În această etapă după ce se alege butonul Finalizează utilizatorul este deconectat iar contul se va afla în faza de aprobare.

După aprobarea contului utilizatorul va primi un email de activarea a contului.

Notă 2: în cazul în care utilizatorul a selectat semnarea contractului prin semnatură olografă și după parcurgerea pașilor de mai sus, administratorul transmite către utilizator prin curier contractele în două exemplare, semnate olograf de către reprezentații societății, iar utilizatorul în cazul în care acceptă prevederile contractului, va retura un exemplar semnat și de el, fie prin curierul utilizat de societatea noastră, sau orice alt curier dorește, cu suportarea de către societatea noastră a cheltuielilor. După primirea exemplarului original transmis de utilizator, acesta va fi informat prin email de activarea contului.

Parcurgerea etapelor descrise anterior este posibilă și prin încheierea tuturor documentelor la sediul nostru social, cu o programare prealabilă.

3.Utilizarea contului

După recepționarea contractului semnat de investitor (în cazul semnăturii olografe) și activarea contului pe platforma de tranzacționare online, investitorul se poate loga în aplicație folosind adresa de email și parola utilizate la deschiderea contului. Ulterior logării pot fi accesate următoarele funcții:

Cumpară (subscriere)

Accesănd butonul cumpară investitorul inițiază o operațiune de subscriere de unități de fond. Se alege tipul depunerii (unică sau lunară), se selectează fondul la care se dorește să se facă subscrierea și se completează suma. Se bifează check-boxul de avertizare și se introduce parola de operațiuni, după care investitorul va fi transferat automat pe site-ul procesatorului de plăți, în vederea introducerii detaliilor cardului bancar cu care intenționează să facă plata.

După finalizarea procedurilor de securitate în vederea procesării plății din site-ul procesatorului, investitorul va fi redirecționat în mod automat în site-ul Globinvest, unde va primi un mesaj de confirmare a succesului operațiunii.

Platforma facilitează și efectuarea operațiunilor lunare (recurente) astfel printr-o depunere lunară contul investitorului va fi debitat cu suma pe care dorește să o investească regulat (lunar). Tot în această etapă poate modifică data plății recurente în funcție de opțiuni.

Încasarea plății în contul fondului se face în maxim 2 zile lucrătoare iar alocarea unităților de fond în ziua lucrătoare următoare încasării. Finalizarea cumpărării va fi notificată prin email de către Globinvest.

Vinde (rascumpară)

Accesănd butonul vinde investitorul inițiază o operațiune de răscumparare de unități de fond. Se alege tipul retragerii care poate fi în lei sau unități, se selectează fondul la care se dorește să se facă răscumpărarea și se completează suma/unitățile. Se bifează check-boxul de avertizare și se introduce parola de operațiuni. Solicitarea de răscumparare va fi transmisă automat catre Globinvest. Dacă solicitarea răscumpărării este realizată într-o zi lucrătoare, cererea va fi înregistrată cu acea dată iar dacă este realizată într-o zi nelucrătoare, cererea va fi înregistrată în prima zi lucrătoare următoare.

Anularea unităților de fond se realizează în ziua lucrătoare următoare înregistrării cererii, iar plata se va realiza în maximum 10 zile lucrătoare în contul investitorului bancar precizat în contractul la distanță. Finalizarea răscumpărării va fi notificată prin email de către Globinvest.

Portofoliul meu

Utilizatorul care a investit în fondurile Globinvest poate vedea în această pagină investițiile lui la zi pentru fiecare fond în care a investit.

Istoric tranzacții

Această secțiune prezintă istoricul tranzacțiilor de depunere (subscriere) / retragere (răscumpărare).

Activități cont

Această secăiune oferă informațiile legate de activitățile contului (autentificare și/sau deconectare).

Fonduri administrate

Această este o secțiune de prezentare detaliată a fondurilor deschise de investiții administrate de Globinvest:

– Date istorice, Portofoliu, Ultimele date certificate de depozitar/Performanțe, Prezentare și Documente utile.

Noutăți

Această secțiune este dedicată modificărilor recente legate de fondurile administrate și știrile relevante.

Alerte

Secțiunea Alerte permite adăugarea de alerte pentru fond, în funcție de setarea unor parametrii de interes pentru investitor (VUAN, Lei/%).

Ajutor

În această secțiune utilizatorul are la dispoziție răspunsuri la cele mai frecvente 20 de întrebări legate de fonduri și operațiunile cu unități de fond. În cazul în care nu ați găsit răspunsul la întrebările dumneavoastră aveți posibilitatea să contactați Globinvest printr-un mesaj transmis în această secțiune.

Profil

În această pagina investitorul își poate gestiona parola de acces și de operațiuni și poate vizualiza contractul încheiat cu Globinvest.

De asemenea el își poate actualiza actul de identitate în cazul expirării lui sau orice informație legată de datele sale personale.

4.Cont vizualizare

Orice deținător de unități de fond la unul dinte fondurile administrate de societatea noastră, poate să solicite prin email la adresa [email protected] un cont de vizualizare, în care își poate vizualiza portofoliu, istoric operațiuni și informații legate de fondurile administrate de Globinvest.